Maj, 2021. – USAID GAI Projekat: sprovedena obuka predstavnika rukovodstva i Radne grupe za FUK Grada Novog Pazara (GNP) za obavljanje kontrole izrađenih Obrazaca 1 po OJ Gradskih uprava GNP
Prema dogovoru sa prethodno održanog onlajn radnog sastanka, razmatrane su preduzete aktivnosti na otklanjanju ranije konstatovanih poteškoća u implementaciji Projekta. Posle kratkog izveštaja predstavnika GNP o realizovanim aktivnostima na uspostavljanju sistema FUK u GU GNP u prethodnoj nedelji, razgovarano je koliko su preduzete aktivnosti uspele da pomognu onim OJ koje su kasnile u ispunjavanju obaveza.
Na početku razgovora konsultant je učesnicima sastanka prezentovao dva preseka stanja: (1) tabelu 1 sa Rekapitulacijom stanja na dan 11/05/2021. godine po OJ (GU, odeljenjima, odsecima, službama) sa navođenjem broja poslovnih procesa koji su popisani i za koje su, od strane nadležnih lica, imenovani vlasnici, njihovi kontrolori i lica za odobrenje; (2) tabelu 2 sa Rekapitulacijom stanja na dan 11/05/2021. godine, po OJ (GU, odeljenjima) u pogledu dostavljenih popunjenih Obrazaca 1 sa odgovarajućim (ispravnim) opisima procesnih aktivnosti po popisanim poslovnim procesima.
U vezi prve tabele konstatovano je sledeće: (1) u GU za naplatu javnih prihoda oba odeljenja sa 4 odseka i 2 službe su popisala 91 poslovni proces koji su raspodeljeni na 22 vlasnika procesa, (2) u GU za izvorne i poverene poslove svih 16 odeljenja sa 41 odsekom i 2 službe su popisala 450 poslovna procesa, koji su raspoređeni na 135 vlasnika procesa; (3) na nivou obe GU GNP, 18 odeljenja sa 45 odseka i 2 službe su popisala ukupno 541 poslovnih procesa, raspodeljenih na 157 vlasnika procesa; (4) da su za napred popisane poslovne procese pored vlasnika procesa, imenovani i njihovi kontrolori i lica za odobrenje.
U pogledu druge tabele konstatovano je sledeće: (1) u GU za naplatu javnih prihoda oba odeljenja imali su obavezu da dostave Obrazac 1 sa opisom procesnih aktivnosti za 22 poslovna procesa a dostavili su 11; (2) u GU za izvorne i poverene poslove od 16 odeljenja samo jedno (Odeljenje za privredu) je dostavilo Obrazac 1 sa opisom procesnih aktivnosti za svih 6 poslovnih procesa koliko je i imalo obavezu da dostavi (3) svi dostavljeni materijali moraju da budu korigovani (ispravljeni) u skladu sa datim instrukcijama.
U drugom delu sastanka, kroz proces analize i ocene svih dostavljenih materijala, konsultant je prvo prezentovao njihove dobre i loše strane (greške), a zatim je na primeru „Procesa administriranja zahteva javnog preduzeća za davanje saglasnosti na Odluku o promeni cena komunalnih usluga“ (Odeljenja za privredu) prezentovao kako Obrazac 1 treba da izgleda kada su svi njegovi elementi ispravno urađeni, vršeći na taj način obuku učesnika sastanka bilo da se pojavljuju kao vlasnici procesa koji izrađuju pojedinačne obrasce ili su imenovani kontrolori.
Na kraju sastanka dogovoreno je sledeće: (1) da rukovodilac RG obavi razgovore sa rukovodiocima Odeljenja koji nisu ispunili svoje obaveze u cilju njihovog aktivnijeg odnosa; (2) da nadležna lica u GU GNP intenziviraju rad po OJ GU na opisu procesnih aktivnosti popisanih poslovnih procesa iz Obrasca 1; (3) da konsultant dostavi prezentaciju sa današnjeg sastanka licu zaduženom za komunikaciju iz GNP kako bi ona bila distribuirana svim članovima RG i svim drugim relevantnim licima uključenim u proces uspostavljanja sistema FUK u GU GNP.









